Title: Sale of office vehicle - Toyota Land Cruiser 150.
Reg. no.: RfQ17/01443
Launch date: 15 February 2017, 12:09 (GMT+2:00)
Deadline: 03 March 2017, 16:30 (GMT+2:00)
Procurement method: Request for Quotation
Category & Sub-category:
Goods;Vehicles
Overview:
UNITED NATIONS DEVELOPMENT PROGRAMME IN MOLDOVA
ANNOUNCES
the sale of office vehicle
Toyota Land Cruiser 150 Year of manufacture – 2011 Engine – 2982 cm3, Diesel Mileage – 77400 km Gear box – mecanic
Instructions and Sale Conditions
- Starting price: USD 9,900.00
- The vehicle can be inspected in the period 15 February – 2 March 2017, between 09:00 and 17:00 at the following address: # 131, 31 August 1989 Street, Chisinau;
- The sale will be made to the highest bidder, based on the offers received;
- Bids, prepared in accordance with the form below, shall be submitted in sealed envelopes to the UNDP Office at the address # 131, 31 August 1989 Street, Chisinau, not later than 16:30 (local time) on 3 March 2017. The bids shall be marked with the note “Toyota Land Cruiser 150”. Late bids, or those submitted in un-sealed envelopes, shall not be considered. Offers can also be submitted electronically to the following email address: tenders-Moldova@undp.org;
- UNDP reserves the right to reject any bid without providing the reasons for doing so;
- Payment shall be made in cash or by bank transfer in Moldovan Lei at the UN Operational Rate of Exchange on the day of payment;
- The buyer agrees that the vehicle is sold “as is, where is”, in its present technical state without any written guarantees;
- The sold vehicle is not subject to return or exchange;
- The vehicle is NOT cleared of customs formalities;
- UNDP will provide a receipt that will serve as the official bill of sale. UNDP will retain diplomatic license plates and registration documents in order to de-register the vehicles. UNDP will arrange necessary documents (official letter to authorities to arrange de-registration and customs declaration) within five working days after receipt of payment. The buyer shall be responsible for all further expenses related to vehicle registration;
- The vehicle shall be handed-over only upon payment of full bid price;
- Payment and receipt of vehicle shall be done within five working days following the announcement of the winner;
- UNDP shall not bear the responsibility for any repairs or any other service charges of the sold vehicle;
- The buyer shall bear all related customs clearance, transportation and insurance costs of the sold vehicle.
Contact person for inquires: Vadim Severin (069872887)
PROGRAMUL NAŢIUNILOR UNITE PENTRU DEZVOLTARE ÎN MOLDOVA
ANUNŢĂ
Licitație pentru vânzarea mijlocului de transport din cadrul oficiului PNUD
Toyota Land Cruiser 150 Anul de producere – 2011 Volumul motorului – 2982 cm3, diesel Kilometraj – 77400 km Cutie de viteze – mecanica
Instrucţiuni şi Condiţii de Vânzare
- Prețul de pornire: USD 9,900.00
- Examinarea vehiculului poate fi efectuată în perioada 15 Februarie – 2 Martie 2017, între orele 09:00 şi 17:00, la următoarea adresă: str. 31 august 1989, 131, Chişinău;
- Vehiculul va fi vândut licitantului care va propune cel mai mare preţ, în baza ofertelor primite;
- Ofertele pregătite în conformitate cu formularul de mai jos vor fi prezentate în plicuri sigilate la sediul PNUD, situat la adresa: Chişinău, str. 31 august 1989,131, nu mai târziu de ora 16:30 (ora locală), la 3 Martie 2017. Ofertele trebuie să poarte inscripţia “Toyota Land Cruiser 150”. Ofertele expediate după termenul-limită sau prezentate în plicuri nesigilate nu vor participa la licitaţie. Ofertele pot fi prezentate, de asemenea, în format electronic la următoarea adresă: tenders-Moldova@undp.org;
- PNUD îşi rezervă dreptul de a respinge orice ofertă fără a prezenta justificări;
- Plata se va efectua în numerar sau prin transfer bancar, în lei moldoveneşti, la rata de schimb stabilită de ONU în ziua de plată;
- Cumpărătorul acceptă ca vehiculul să fie vândut „în starea curentă şi având amplasarea actuală”, în starea tehnică în care se află la moment şi fără anumite garanţii în formă scrisă;
- Vehiculul vândut nu poate fi returnat sau schimbat;
- Vehiculul NU a fost supus formalităţilor vamale;
- PNUD va oferi o adeverinţă care va servi drept contract oficial de vânzare. PNUD va retrage plăcuţele de înmatriculare diplomatice şi documentele de înmatriculare pentru a scoate de la evidenţă vehiculul dat. PNUD va oferi documentele necesare (scrisoare oficială pentru autorităţile competente, în vederea scoaterii de la evidenţă a vehiculul, precum şi declaraţia vamală) în termen de cinci zile lucrătoare după încasarea plăţii. Cumpărătorul va suporta cheltuielile ulterioare, aferente înregistrării vehiculului;
- Vehiculul va fi predat doar după achitarea completă a preţului oferit în cadrul licitaţiei;
- Plata şi ridicarea vehiculului se va efectua în decurs de cinci zile lucrătoare după anunţarea câştigătorului licitaţiei;
- PNUD nu va purta răspunderea pentru lucrările de reparaţie sau orice alte modificări efectuate vehiculului vândut;
- Cumpărătorul va suporta toate cheltuielile legate de vămuire, transportare şi asigurarea vehiculului vândut.
Persoana de contact pentru informaţii suplimentare: Vadim Severin (069872887)
Offers can be submitted either in hard copy, or electronically. Offers received by fax will be rejected. Incomplete offers shall not be examined.
- a) Documents/offers in hard copy need to be submitted in a sealed envelope and addressed to:
UNDP Moldova 131, 31 August 1989 Street, MD-2012, Chisinau Attention: Registry Office/Procurement
- b) Offers sent electronically need to be addressed to the following e-mail address:
tenders-Moldova@undp.org
Contacts:
Mr. Corneliu Martiniuc,
e-mail:
Mr. Vadim Severin,
Supporting documents:
Bid Submission Form / Formular de Prezentare a Ofertei 
Picture 1 
Picture 2 
Picture 3 
Picture 4
|